[Polish] Magija w teor praktyce ...
|
[Polish] Magija w teor praktyce wprowadzenie, - Różne -
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Wprowadzenie do Magiji w teorii i praktyce "Magia jest najwyższą, ostateczną i najbardziej świętą wiedzą o filozofii naturalnej, popartą w swych dziełach i cudownych operacjach właściwym zrozumieniem wewnętrznych i ukrytych jakości rzeczy. Kiedy odpowiednie czynniki stosuje się właściwym pacjentom, wywołuje to zadziwiające i godne podziwu skutki. Magowie są wnikliwymi i pracowitymi badaczami przyrody, ponieważ posiadają umiejętność pozwalającą im przewidywać skutki, co gawiedź traktuje jako cud." Goetia Lemegeton Króla Salomona. "Gdy magia sympatyczna występuje w formie nieskażonej, wówczas zakłada, że w przyrodzie następstwo jest nieuniknione i niezmienne i obywa się bez wpływu jakiegokolwiek czynnika duchowego czy osobistego. Tak więc podstawowa koncepcja jest identyczna w magii i współczesnej nauce, u jej podstaw leży wiara implicte, ale realna i stanowcza, w ład i jednolitość przyrody. Czarownik nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że te same przyczyny spowodują zawsze te same skutki i że odpowiednim praktykom, którym towarzyszyć będą właściwe zaklęcia, muszą towarzyszyć upragnione wyniki, chyba że zaklęcia będą udaremnione i zniweczone przez potężniejsze czary innego czarownika. Nie błaga on żadnej siły wyższej, nie zabiega o względy kapryśnej i nieobliczalnej istoty, nie korzy się przed żadnym straszliwym bóstwem. A jednak jego władza, mimo iż wielka w jego przekonaniu, bynajmniej nie jest absolutna i nieograniczona. Może ją sprawować jedynie wtedy, gdy przestrzega ściśle prawideł sztuki względnie tego, co można by nazwać prawami przyrody w jego rozumieniu. Nieposzanowanie tych przepisów, złamanie tych praw nawet w najmniejszym szczególe jest narażeniem się na niepowodzenie i człowiekowi niewprawnemu może grozić największymi niebezpieczeństwami. Gdy czarownik twierdzi, że ma władzę nad naturą, wówczas jest to władza ściśle ograniczona w swych możliwościach i sprawowana bez najmniejszych odchyleń od starożytnego obyczaju. Tak więc analogia między magiczną a naukową koncepcją świata jest bliska. W obu zakłada się absolutnie regularne i nieuniknione następstwo wydarzeń, określone przez niezmienne prawa, których działanie można przewidzieć i obliczyć dokładnie. Nie ma w przyrodzie miejsca na element kaprysu, przypadku czy niespodzianki. Oba te poglądy otwierają pozornie nieograniczone możliwości przed tymi, którzy znają przyczyny rzeczy i potrafią dotrzeć do tajnych sprężyn, wprawiających w ruch olbrzymi i skomplikowany mechanizm świata. Oto dlaczego magia i nauka w równej mierze pociągają umysł ludzki, oto dlaczego obie były potężnymi bodźcami do rozwoju wiedzy. Pociągają znużonego wędrowca, prowadzą błądzącego o zranionych stopach przez puszczę rozczarowań teraźniejszością, kusząc wizją wspaniałych perspektyw w przyszłości. Wprowadzają go na szczyt niezwykle wysokiej góry i pokazują mu pod ciemnymi chmurami i mgłami przepływającymi pod jego stopami wizję miasta niebiańskiego, dalekiego, być może, lecz jaśniejącego nieziemską wspaniałością, skąpanego w świetle snów". Dr. J. G. FRAZER, "Złota Gałąź". "Tak więc społeczna wiara w magię, będąc jedną z dróg wiodących najzdolniejszych ludzi ku władzy najwyższej, przyczyniła się do wyzwolenia ludzkości z kajdan tradycji i stworzenia życia bardziej wolnego, swobodniejszego, o szerszych horyzontach. Niemała to zasługa. A jeśli ponadto weźmiemy pod uwagę, że w innym kierunku magia torowała drogę nauce, zmuszeni będziemy przyznać, że jeśli nawet czarna magia wyrządziła dużo szkód, to była również i źródłem dobra. I jeśli nawet była dzieckiem błędu, to przecież stała się matką wolności i prawdy". Ibid. "Spróbuj wszystkiego, szybko zatrzymaj to co dobre". Św. Paweł. "Także mantry i zaklęcia; obeah i wanga; dzieło różdżki i dzieło miecza: tych się nauczysz i będziesz nauczać. "Musi nauczać, a próby może uczynić ciężkimi. "Słowem Prawa jest THELEMA." Liber AL vel xxxi: Księga Prawa. Ta księga jest dla WSZYSTKICH: dla każdego mężczyzny, każdej kobiety i każdego dziecka. Poprzednie me dzieło źle zrozumiano, a jego zasięg był znikomy ze względu na występujące w nim pojęcia techniczne. Przyciągnęło ono zbyt wielu dyletantów i ekscentryków, ludzi słabego charakteru szukających w "Magii" jedynie ucieczki od rzeczywistości. Zraziło się zaś do niego zbyt wielu ludzi nauki o umysłach praktycznych, czyli takich do których dotrzeć najbardziej pragnąłem. Nie należy się jednak temu dziwić, ponieważ i moje pierwsze zainteresowania magią spowodowane były słabością charakteru, która nakazywała mi uciekać od rzeczywistości. Tyle że MAGIJA jest dla WSZYSTKICH. Napisałem tę księgę, by pomóc bankierowi, bokserowi, biologowi, poecie, marynarzowi, sprzedawcy, robotnicy, matematykowi, scenografowi, graczowi w golfa, żonie, konsulowi i pozostałym w doskonałym spełnianiu swej roli. Pozwólcie, że wyjaśnię w kilku słowach, jak doszło do tego, że przyjąłem słowo MAGIJA jako Sztandar, który noszę przed sobą całe życie. Nie miałem jeszcze dziesięciu lat, a już wiedziałem, że jestem BESTIĄ, której liczbą jest 666. Nie wiedziałem, co z tego wynika. Było to namiętnie ekstatyczne poczucie tożsamości. Na trzecim roku w Cambridge świadomie poświęciłem się Wielkiemu Dziełu, przez które rozumiałem dzieło stawania się Istotą Duchową wolną od więzów, przypadków i podstępów egzystencji materialnej. Podobnie jak H.P. Bławatska kilka lat wcześniej, nie potrafiłem wynaleźć nazwy dla określenia mego dzieła. "Teozofia", "Spirytyzm", "Okultyzm", "Mistycyzm", wszystko to zakładało niechciane skojarzenia. Dlatego wybrałem nazwę "MAGIJA" jako w istocie swojej najbardziej wspaniałe, a zarazem najbardziej poniewierane ze wszystkich możliwych pojęć. Przysięgałem przywrócić honor MAGIJI, ażeby jej droga była moją drogą i nakłonić ludzkość, by szanowała, kochała i miała zaufanie do tego, czym gardzi, czego nienawidzi i czego się lęka. Słowa swego dotrzymałem. Czas teraz, abym poniósł swój sztandar w gęstwinę tłoku życia ludzkiego. Muszę sprawić, by MAGIJA stała się głównym czynnikiem w życiu WSZYSTKICH. A zatem prezentując tę księgę światu, muszę objaśnić i usprawiedliwić swoje stanowisko, formułując definicję MAGIJI oraz wykładając jej główne zasady w taki sposób, aby WSZYSCY mogli w rzeczy samej zrozumieć, że ich dusze, życie, w każdej relacji z inną istotą ludzką i w każdej sytuacji zależą od MAGIJI oraz jej właściwego zrozumienia i odpowiedniego zastosowania. I. DEFINICJA. MAGIJA jest nauką i sztuką powodowania zmiany zgodnie ze swoją Wolą. (Objaśnienie: Jest moją Wolą poinformowanie świata o pewnych faktach dotyczących mojej wiedzy. Korzystam w tym celu z "magicznych broni", pióra, tuszu i papieru. Piszę "inkantacje" - te zdania - w "języku magicznym", tj. w takim, który jest zrozumiały dla ludzi, których chcę poinstruować. Wzywam następnie "duchy", a więc drukarzy, wydawców, księgarzy i im podobnych, których zmuszam do przekazania mojego przekazu tym ludziom. Układ książki i jej dystrybucja jest zatem aktem MAGIJI, dzięki któremu powoduję zajście zmian zgodnie z moją Wolą.) II. POSTULAT. KAŻDĄ upragnioną zmianę można osiągnąć poprzez zastosowanie odpowiedniego rodzaju i stopnia siły we właściwy sposób za pomocą odpowiednich środków do właściwego przedmiotu. (Objaśnienie: Powiedzmy, że pragnę przygotować gram chlorku złota. Muszę wziąć właściwy rodzaj kwasu, kwas nitro-hydrochlorowy, a nie żaden inny, w odpowiedniej ilości i wystarczającej sile i umieścić go z wystarczającą ilością złota w nie tłukącej się miseczce, by nie zaszły niepożądane skutki, itp. Każda zmiana posiada swoiste warunki. Przy obecnym stanie naszej mocy i wiedzy niektórych zmian nie da się osiągnąć w praktyce. Nie możemy wywoływać zaćmień, przemieniać żelaza w cynę czy też stworzyć człowieka z grzybów. Ale teoretycznie możliwe jest wywołanie jakiejkolwiek zmiany w obiekcie, który jest na nią ze swej natury podatny. Warunki po temu wiążą się z powyżej przedstawionym postulatem.) III. TEOREMATY. (1) Każde intencjonalne działanie jest Działaniem Magicznym. (Objaśnienie: Zobacz powyżej "Definicję".) (2) Każde udane działanie odpowiada postulatowi. (3) Każda porażka oznacza, że jakiś wymóg postulatu nie został spełniony. (Objaśnienie: Czasami nie udaje nam się rozpoznać przypadku, podobnie jak lekarzowi, który na podstawie złej diagnozy szkodzi pacjentowi. Możemy nie zastosować odpowiedniej siły, podobnie jak prostak, który stara się zapalić światło elektryczne. Możemy nie zastosować odpowiedniego poziomu siły, podobnie jak zapaśnik, który stosuje zły chwyt. Możemy nie zastosować siły w odpowiedni sposób, podobnie jak ktoś, kto pokazuje czek w złym okienku w banku. Możemy wykorzystać nieodpowiednie środki, podobnie jak Leonardo da Vinci, któremu zniknęło własne arcydzieło. Możemy oddziaływać siłą na nieodpowiedni obiekt, kiedy na przykład staramy się zgnieść kamień, myśląc że to orzech.) (4) Podstawowym wymogiem, który musi zostać spełniony dla spowodowania jakiejś zmiany jest jakościowe i ilościowe zrozumienie warunków. (Objaśnienie: Najczęstszą przyczyną porażek życiowych jest nieznajomość swej Prawdziwej Woli czy też sposobów jej realizacji. Można myśleć o sobie, że jest się malarzem i marnotrawić życie na próbach stania się nim. Można też być naprawdę dobrym malarzem, lecz niedoceniać trudności, jakie wiążą się z tą karierą.) (5) Drugim niezbędnym warunkiem spowodowania jakiejś zmiany jest umiejętność wprowadzenia we właściwy ruch niezbędnych sił. (Objaśnienie: Bankier może posiadać doskonałe zrozumienie sytuacji, a jednak nie potrafi podjąć odpowiedniej decyzji lub też nie posiada odpowiedniego zaplecza finansowego do uzyskania wyraźnych zysków.) (6) "Każdy mężczyzna i każda kobieta jest gwiazdą". Chodzi o to, że każdy człowiek jest w swojej głębi niezależną jednostką, o właściwym sobie charakterze i odpowiednim postępowaniu. (7) Każdy mężczyzna i każda kobieta ma swoją drogę, częściowo zależną od siebie, a częściowo uzależnioną od środowiska, które jest dla niej naturalne i niezbędne. Każdy zmuszony odejść od swojej drogi, kiedy nie rozumie siebie czy też na skutek zewnętrznego oddziaływania, popada w konflikt z porządkiem wszechświata i wskutek tego cierpi. (Objaśnienie: Człowiek może myśleć, że ma obowiązek działać w jakiś sposób, tworząc sobie jakiś wizerunek własny, zamiast zgłębiać swoją prawdziwą naturę. Na przykład, kobieta może sobie uprzykrzać życie, myśląc że woli się kochać niż być szanowaną społecznie damą i vice versa. Jakaś kobieta może przebywać z niemiłym mężem, podczas gdy mogłaby być naprawdę szczęśliwa na poddaszu z kochankiem. Z kolei inna może oszukiwać siebie romantyczną ucieczką, podczas gdy przyjemności zaznaje jedynie w wytwornym towarzystwie. Bywa jednak i tak, że instynkt podpowiada chłopcu pracę marynarza, podczas gdy jego rodzice chcą, by został lekarzem. W takim przypadku, medycyna nie przyniesie mu nic poza niepowodzeniem i nieszczęściem.) (8) Człowiek, którego świadoma wola jest w niezgodzie z Prawdziwą Wolą, traci na swej sile. Nie może mieć nadziei na skuteczne wpływanie na swoje otoczenie. (Objaśnienie: Kiedy jakiś naród targany jest wojną domową, nie jest w stanie wyruszyć na podbój innych krajów. Człowiek chory na raka, posila się dla siebie i dla swego wewnętrznego wroga. Wkrótce zaś poddaje się presji otoczenia. W życiu codziennym, człowiek, który postępuje wbrew swemu sumieniu, czyni to bardzo niezdarnie. Tylko na początku!) (9) Człowiekowi, który postępuje zgodnie ze swoją Prawdziwą Wolą, towarzyszy bezczynność wszechświata. (Objaśnienie: Jednostka, która chce się rozwijać, musi przede wszystkim postępować zgodnie ze swoją naturą, a jednocześnie adaptować się do środowiska.) (10) Natura jest nieustającym fenomenem, którego wszystkich wewnętrznych powiązań nie sposób poznać. (Objaśnienie: Świadomość ludzka zależy od właściwości protoplazmy, której egzystencja zależy od niezliczonych warunków związanych z tą planetą, a ta zaś jest uzależniona od mechanicznej równowagi całego wszechświata materii. Możemy zatem powiedzieć, że nasza świadomość jest w sposób przyczynowy powiązana z najdalszymi galaktykami. A jednak nie wiemy nawet tego, w jaki sposób świadomość wyłania się ze zmian molekularnych w mózgu.) (11) Nauka pozwala nam uzyskać przewagę nad ciągłością Natury dzięki empirycznemu zastosowaniu poszczególnych zasad, które współgrają łącząc różne porządki idei związane ze sobą w sposób przekraczający nasze wyobrażenia. (Objaśnienie: Z doświadczenia wiemy, w jaki sposób oświetla się miasto. Nie wiemy czym jest świadomość oraz nie znamy jej powiązań z działaniami mięśni. Nie wiemy, czym jest elektryczność oraz nie znamy jej powiązań z maszynami, które ją wytwarzają. Nasze metody opierają się na kalkulacjach zawierających idee matematyczne, które nie mają odpowiedników w znanym nam wszechświecie.) (12) Człowiek jest nieświadom natury swojego istnienia i swojej władzy. Jego świadomość ograniczeń oparta jest tylko na doświadczeniu przeszłości, a każdy krok naprzód poszerza jego imperium. Nie ma dlatego żadnego powodu pozwalającego nam wyznaczyć teoretyczne granice tego, co może być i co można stworzyć. (Objaśnienie: W ubiegłym pokoleniu nie przypuszczano nawet, że można poznać skład chemiczny gwiazd. Wiadomo, że nasze zmysły są dostrojone w ten sposób by odbierać jedynie niewielką część możliwego natężenia wibracji. Nowoczesne instrumenty umożliwiają nam odbieranie tych jakości pozazmysłowych metodami pośrednimi, a nawet wykorzystanie pewnych ich cech dla pożytku człowieka, jak w przypadku promieni Hertza i Roentgena. Jak już powiedział Tyndall, człowiek może w każdej chwili nauczyć się dostrzegać i pożytkować wszelkie możliwe i niemożliwe do pomyślenia wibracje. Magija zajmuje się odkrywaniem i wykorzystywaniem dotychczas nieznanych sił natury. Wiemy, że one istnieją i nie możemy wykluczyć możliwości, że dostępne nam instrumenty umysłowe i fizyczne będą w stanie nawiązać z nimi kontakt.) (13) Każdy człowiek jest w pewnej mierze świadom tego, że jego indywidualność składa się z kilku porządków istnienia. Dotyczy to nawet tych, którzy sądzą, że pewne subtelne zjawiska są tylko symptomami ogólnie zachodzących zmian. Można przyjąć, że podobny porządek zachodzi w naturze. (Objaśnienie: Nie należy mylić bólu zęba z próchnicą, która go powoduje. Przedmioty nieożywione wrażliwe są na pewne siły fizyczne, takie jak przewodzenie elektryczności i ciepła. Tyle że nasza obecna wiedza nie pozwala nam dostrzec tych sił w sobie ani innych przedmiotach. Wszystkie zjawiska materialne poddawane są niedostrzegalnym wpływom, dlatego nie ma powodu, dla którego nie mielibyśmy korzystać z tych subtelnych energii w oddziaływaniu na substancje materialne. Przecież korzystamy z siły magnetycznej do poruszania żelazem i z promieniowania słonecznego do odtwarzania obrazów.) (14) Człowiek może być tym wszystkim, co postrzega oraz korzystać z tego wszystkiego, ponieważ jest to w pewnym sensie częścią jego istnienia. Stąd też może ujarzmić cały wszechświat zgodnie ze swoją Wolą. (Objaśnienie: Człowiek posługiwał się ideą Boga w celu wyznaczania swego postępowania, dla osiągnięcia władzy nad bliźnimi, dla tłumaczenia swoich zbrodni i wielu innych powodów, do których należy zaliczyć również traktowanie siebie jak Boga. Korzystał z irracjonalnych i nierealnych koncepcji matematyki, które pomagały mu w tworzeniu narzędzi mechanicznych. Korzystał ze swej siły moralnej, by wpłynąć na zachowania
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsmichy-chichy.xlx.pl
|
|
Podobne |
: Strona Główna | : Łatwa kuchnia indyjska (odc. 002) Paneer - indyjski twaróg, Przepisy różne | : Łatwa kuchnia indyjska (odc. 006) Pilaw z leśnymi grzybami, Przepisy różne | : 00. Polish Energy Policy 2030, Efektywność energetyczna (www.negawaty.pl) | : [Web] GT-S8500 UM Open Polish Rev.1.0 100625, Instrukcje | : -UP-BY-MexeS-, MUZYKA, Mix Rozne Okresy | : 01(1), Motoryzacja rozne | : (MIDI w praktyce cz.5. Zmiana kanałów (śladów), P.O.R.A.D.N.I.K.I | : 00. wprowadzenie, Jakub Blycharz - Powstań, o Panie | : [Polish] Frater Eimi Kion - Rytua³y Magyii Enochianskiej, - Różne - | : [Polish] Jones D. -anetary Attribution in Enochia, - Różne -
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltrzydziestkaa.pev.pl
| . : : . |
|