Śpiewnik pieśni neokatechumenalnych, Śpiewniki, nuty itp, Śpiewniki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ZMARTWYCHWSTAŁ PIEWYDLAWSPÓLNOTNEOKATECHUMENALNYCH Uwzgl¦dnianowo±ciiniuansewydania CentrumNeokatechumenalnegowLublinie„Pascha97” wyemitowanegowczasiePaschy1998 Naszymkatechistom: AdamowiiEli, AndrzejowiiTeresie orazEl»biecie Warszawa-Włochy,Parafiaw.TeresyodDzieci¡tkaJezus Adwent1998 PAN Odwydawcy Zró»nychpowodów,októrychtutajwspominałnieb¦d¦,przezostatnielatau»ywałem±piewnika przepisanegor¦cznieiskładanegoprzezemnieosobi±cie.ByłwformacieA5—wEuropiestandardo- wym.Kartkiwchodziływtypowekoszulkiidawałysi¦wpina¢wsegregator.Dzi¦kikoszulkomfoliowym ±piewnikdawałsi¦łatwokartkowa¢,byłtrwalszyidu»odłu»ejestetyczny. KiedydostałemnaPasch¦1998nowewydanie„Pascha97”,niemiałemczasunaaktualizacj¦mojego r¦kopisu.Usiłowałemprzezkilkamiesi¦cyu»ywa¢tegokwadratowego,kartonowegowynalazku.Miesi¡ce paranoicznegoszukaniapie±niwpl¡cz¡cychsi¦kartkach,ci¡głeposzukiwaniezagubionychipomiesza- nychzinnymikartekzindeksem...i„wisz¡cagoł¦bica”nakoniec.Okropno±¢! Pytaniawszystkich,którzyu»ywalizró»nychpowodówprzeztelatakopiimojego±piewnika:„Czy ju»naniosłe±poprawkizgodnezwydaniemlubelskim?”—przynagliłymniedoporównaniaobydwu tekstówinaniesieniapopraweknamójr¦kopis.Owocemtychpracjestniniejszytekst.Uwzgl¦dniłem wnimprawiewszystkiezmianyze±piewnikalubelskiego.Jedynie zawisłej i psalmodiuj¡cej Goł¦bicy musiałemsi¦oprze¢.Przypominaj¡csobiesłowaStefana:„Posłusze«stwoswoj¡drog¡aszkatułkagdzie?” doszedłemdowniosku,»enicniezwalniamniezmy±lenia. Czuj¦si¦jednakzobowi¡zanydoumieszczenianotyznajduj¡cejsi¦w±piewnikulubelskim.Pragn¦ zaznaczy¢,»ecytuj¦not¦dosłownie,gdy»samniepotrafiłbymchybaczego±takiegostworzy¢: WewłoskimwydaniuPASCHA1992,b¦d¡cympodstaw¡niniejszegowydania,Sekre- tariatCentrumNeokatechumenalnegowRzymieumie±ciłnot¦,którajestaktualnatak»e dlawspólnotwPolsce: WydaniePASCHA1992zostałoprzejrzaneizaktualizowane,zostałopoprawionewiele bł¦dów;ró»nepunktyzostałyponowniezbadaneprzezKiko,którychciałsprecyzowa¢ niektóreakordyisłowa,którepoprzedniozapisanebyłyinaczej;mo»ejeszczezdarzy¢si¦ jaki±niezauwa»onybł¡dwdruku,aleuwaga:pewneakordytworz¡dysonanse,któredla uszutego,ktoznatroch¦muzyk¦mog¡budzi¢podejrzenia,ales¡oneumieszczonetam specjalnie,»ebyda¢pewneefekty,chciane±wiadomieprzezKiko. DlategoKantorzy,którzys¡wezwani,abyczyni¢posług¦dlaliturgiinaszychwspólnot, tak»eje±limaj¡nagraniaró»nychwersjitejsamejpie±ni,wszystkie±piewaneigraneprzez Kikoprzyró»nychokazjach,s¡zaproszenidona±ladowaniazpokor¡tekstuwydrukowanego wtym±piewniku,poniewa»jesttowersja,któr¡Kikowybrał:wtensposóbtak»eró»ne wspólnoty,zgromadzoneokazjonalnienaliturgie,mog¡zachowa¢jedno±¢w±piewie. Cikantorzy,którzymielibyzastrze»eniaodno±nieakordówlubsłów,s¡zaproszeni,by zakomunikowa¢jeszybkoCentrumNeokatechumenalnemu,»ebyskontrolowa¢,czyewen- tualniewdrukuzdarzyłysi¦jeszczebł¦dy,zawszemo»liwe. Dzi¦kujemyzawspółprac¦—PokójzWami—SekretariatCentrum. SkładzrobiłemsystememskładuT E X .piewniktendost¦pnyjestwpostacielektronicznejdosa- modzielnegowydrukowania.Zewzgl¦dunabrakmarginesównienadajesi¦dodrukowanianadrukarkach atramentowych. piewnikniniejszyjestmoimprywatnymr¦kopisem.Bezzgody CentrumNeokatechumenalnego wLublinie niewolnogopublikowa¢.Ka»dy,ktootrzymatentekstwpostacielektronicznejbygo wydrukowa¢nadrukarcepowinienpami¦ta¢,»ejesttorównowa»neprzepisaniumojegotekstu(zza- stosowaniemurz¡dze«mo»ebardziejskomplikowanych,ni»długopis)jednakbezprawadopublikacji, szczególniewcelachkomercyjnych. Wszelkieuwagiprzyjm¦zwdzi¦czno±ci¡: AndrzejOdyniec WspólnotaI,Parafiaw.TeresyodDzieci¡tkaJezus,Warszawa-Włochy e-mail:anody@macrosoft.waw.pl,tel.domowy:(22)6292405 Wydruknaprawachr¦kopisu Dokładniej,systememskładuT E XzzestawemmakrL A T E Xorazzpakietem platex dostosowuj¡cym godoj¦zykapolskiego;nutyzło»yłemzestawemmakrMusiXT E X.Oprogramowanietojestdost¦pne w publicdomain awi¦cbezpłatnie. ii Pascha’97—27II2002 Notacja Tonacjemuzyczne Ka»dapie±«opatrzonajestsymbolamitonacji,dzi¦kiczemumo»nabyłozrezygnowa¢ zodno±nikówtre±ci:„poło»y¢poprzeczk¦natrzecimprogu”. • Symboletonacjiumieszczones¡zlewejstronytu»ponadtytułem. • Tonacjazapisuuj¦tajestwnawiasytrójk¡tne. • Je»elitonacjazapisuzostałaautomatycznieprzekształconaztonacjioryginalnej,to liczbakwintczystychoktórepie±«przetransponowanoumieszczonajestwnawia- sachkwadratowych.Znakminusprzedt¡liczb¡oznaczatranspozycj¦wdółkoła kwintowego . • Je»elizalecanajestinnatonacjajakoobowi¡zkowa,towyst¡pionazarazpotonacji zapisubeznawiasów. • Tonacjeproponowanelecznieobowi¡zkoweuj¦tes¡wnawiasyokr¡głe. • Je»elinali±cieniematonacjinieuj¦tejwnawiasy,toobowi¡zuj¡c¡jesttonacja zapisu. • Je»eliobowi¡zuj¡calubproponowanatonacjadajesi¦wywie±¢ztonacjizapisupo- przezpostawieniepoprzeczkiponi»ejVIprogu,toposymbolutonacjiumieszczono dwukropek,tonacj¦¹ródłow¡inumerprogu,naktórymnale»ypoło»y¢poprzeczk¦. Je»elijednakpoprzeczk¦nale»ałobypostawi¢naproguVIlubwy»ej,zaproponowa- nazostanieinnawygodnatonacja,dlaktórejpoprzeczk¦mo»napostawi¢poni»ejVI progu.Oczywi±cie,wtakimprzypadkuwszystkieakordynale»yprzeło»y¢ztonacji zapisudotonacjiwskazanej. Takwi¦csymbolika:„ h a i [ − 2], h : a II ,( f] : e II ),( g] : e IV )”oznacza,»e:zapiswtona- cjia-mollpowstałzautomatycznejtranspozycjiojedn¡kwint¦wdół(awi¦cztonacji h-moll),nale»ygra¢wtonacjih-mollkład¡cpoprzeczk¦nadrugimprogu,amo»nate» gra¢wtonacjifis-mollprzekładaj¡cwszystkieakordydotonacjie-mollikład¡cpoprzecz- k¦nadrugimprogulubwtonacjigis-moll(tak»eode-moll,lecznaczwartymprogu). Mechanizmskładuprzygotowałemtak,bywprostysposóbzmienia¢tonacj¦zapisu automatycznietłumacz¡cwszystkieakordy.Bezwi¦kszychkłopotówmo»nawi¦cwkolej- nychedycjachzmienia¢tonacjeposzczególnychpie±nibezjakiegokolwieknakładupracy (np.dlakonkretnegokantora). Przytoczonapowy»ejprzykładowatranspozycjamogłamie¢nacelualboumo»liwienie wykonywaniapie±niotonni»ejni»tonacjawłoskaalbouproszczenieukładuakordów —niewykluczaj¡cmo»liwo±cigraniawtonacjioryginalnejprzypomocypoprzeczki. Transpozycj¦stosuj¦wskładachpersonalizowanych—dedykowanychdlakonkretnego kantora. Kołokwintowetopost¦p—oddołudogóry—nast¦puj¡cychtonacji: F [ , C [ , G [ , D [ , A [ , E [ , B , F , C , G , D , A , E , H , F ] , C ] , G ] , D ] , A ] , E ] , H ] 27II2002—Pascha’97 iii Oznaczeniaroli Zastosowałemnast¦puj¡ceoznaczeniarolidlaposzczególnychcz¦±cipie±ni: K Kantor. W WszyscyczyliWspólnota:raczejrazemzKantorem. KW W±piewnikulubelskim:K+W.Niewiadomodokładnie,cotoznaczy.Je»elimiałoby tooznacza¢:KantorrazemzeWszystkimi,to W powinnooznacza¢±piewWspólno- ty bezKantora .Takjednakchybaniejest.Poniewa»wwielupie±niachnapotykałem K+W,tam»estosuj¦konsekwentnienotacj¦ KW ,niewiedz¡cdokładnie,„coautor miałnamy±li”.Niekiedyoznaczato±piewkombinowany,naprzemiennylub„na dwachóry”alenajcz¦±ciejwynikaz„bezhołowia”. P Prezbiter. K,W(P,W) NajpierwKantor(Prezbiter)aponimjeszczeraztosamoWszyscy.Takiza- pisumo»liwiłskróceniezapisuwielupie±nilubzrezygnowaniezklamerzadnotacj¡ „drugirazwszyscy”. D Dziecko:wyst¦pujejedyniewpie±ni:„Cotakiegojestinnegowtejnocy?” N Niewiasty:wyst¦pujejedyniewPs123:„DoCiebiewznosz¦mojeoczy”. M M¦»czy¹ni.Podobniejak N . S Skrzypce(instrumentsolowy):wyst¦pujejedyniewPs18:„KochamCi¦Panie”. kursywawtek±cie– Wszyscy:dotyczytofragmentów,którychniemo»nabyłoumie±ci¢ woddzielnymwierszupoprzedzonym W . Numeracjastron Zachowałemoryginaln¡numeracj¦stron.Jednakwkilkuprzypadkachudałomisi¦zmie- ±ci¢pie±«oryginalnierozło»on¡nadwiestrony—nastroniejednej.Wtedytakuwolnion¡ stron¦zajmowałemjakimi±±piewami,któreze±piewnikawtejedycjiwyrzucono. FormatA5jestmniejszyodwłoskiego„kikowskiegokwadratu”ookoło20%.Ztego powodukilkapie±ni—bardzoobszernych—zło»yłempismemdziesi¦ciopunktowym. Uzupełniłemte»±piewnikokilkapie±niwyrzuconychipsalmówwstarszychwersjach —mo»estarych,alejeszczeci¡gle±piewanych.Pie±nites¡nastronachonumerach powy»ej500. iv Pascha’97—27II2002 Wst¦p Je±lipsalmmodlisi¦,módlciesi¦; je±liwzdycha,wzdychajcie; je±lidzi¦kuje,radujciesi¦; je±liufa,ufajcie; je±lisi¦l¦ka,l¦kajciesi¦. (w.Augustyn—KomentarzdoPsalmów) Widzimydzi±,»enadrodzeneokatechumenalnejpojawiasi¦pokornaifundamentalna posługakantora. NatejdrodzewychowaniadoWiaryzadaniemkantorajestpomaganiewtworzeniu liturgicznegozgromadzeniaalbo,lepiejjeszcze,wjegoodbudowywaniu;niejednokrot- nieprzekształcaniewielo±ciwewspólnot¦kultu,maj¡c¡jedengłos,jednoserceijedn¡ dusz¦.Kultduchowy,którywyra»asi¦wliturgiiwspólnoty.Kultduchowy,któryjest natejkonkretnejdrodzeniewyczerpalnym¹ródłemtego,cowniejnajbardziejauten- tyczne:poczucianaszegogrzechuo±wieconegoprzezniewymown¡miło±¢Kogo±,ktonas takumiłował,ktonaskocha,chocia»byli±myjegonieprzyjaciółmi;¹ródłemnawrócenia i¹ródłemWiary. Celemniniejszegowydaniajestnietylerozpowszechnianie±piewów,aleto,byprzeka- za¢kantoromWspólnotNeokatechumenalnychoryginalnetekstyiakordymuzyczne,aby lepiejdostosowalisi¦dootrzymanejustnejtradycji.St¡duwa»ali±myzasłuszneuło»enie pie±nizgodniezestopniowympost¦powaniemdrogi,b¡d¹wedługtego,jaksi¦rodziły wci¡gulat,b¡d¹wedługtego,jaktowarzysz¡naszejDrodze,poczynaj¡codkatechez wst¦pnychpoprzezró»nejejetapy. Podzielili±mykartkize±piewaminaró»nekolory,abywskaza¢naowostopniowepo- st¦powanie,podzielonerytmemró»nychskrutyniów,podczasktórychzostaj¡„wr¦czone” niektórepie±ni: 1.kolorpomara«czowydla±piewówliturgii(s.1–30); 2.kolorszarydlapie±ninałamanieChleba(s.s.207–208,273–274,283–284); 3.kolorbiałydlapie±niPrekatechumenatu(s.31–200); 4.kolorzielonydlapie±niKatechumenatu(s.201–260); 5.kolorniebieskidlapie±niWybrania(s.261–300). Dlałatwiejszegoodnalezieniapie±nizamieszczonoogólnyspistre±ci(wktórympo- dali±mywi¦cejtytułówdlaka»dejpie±ni,wedługutrwalonejju»pewnejtradycji),spis biblijny(poniewa»prawiewszystkienaszepie±nizostaływzi¦tezPisma)orazinnyspis, wskazuj¡cypie±nizgodniezokresamiliturgicznymiiokoliczno±ciamicelebracji,zwłaszcza Eucharystii. 27II2002—Pascha’97 I
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsmichy-chichy.xlx.pl
|
|
Podobne |
: Strona Główna | : 01. Pochwała Krakowa (nuty), Wyśpiewaj Kraków | : 006 Spodobała mi się, ---NUTY---, biały miś 1 - popularne utwory z tekstem na akordeon [zbiór] | : 001 002 BiaĹ‚y MiĹ›, nuty w łatwym układzie | : Łowcy, NuTy Na KeYbOaRd, dla dzieci | : śpiewy międzylekcyjne4 alleluja, Nuty | : [Exaudi Deus1], nuty | : Śpiewaj alleluja Panu, Pieśni wielkanocne | : ŻYJĘ NIE JA, Pieśni i piosenki religijne | : Ćwiczenia na bazie SI, AAA studia fizjo 2009, ćwiczenia przykłady, zastos, itp | : 001 002 BiaĹ‚y MiĹ›, ---NUTY---, nuty w łatwym układzie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltypografia.opx.pl
| . : : . |
|