Ćwiczenia na bazie SI, AAA studia fizjo 2009, ćwiczenia przykłady, zastos, itp
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Physiotherpy & Medicine www.pandm.org Ę w.1 P.w – siad kl ħ czny tyłem do drabinek Przybory : mata , ta Ļ ma Thera-band, lustro , kr ĢŇ ek gumowy Ruch - fixujemy ta Ļ m ħ Thera-band o drabinki - chwytamy ta Ļ m ħ obur Ģ cz Na 1.wykonujemy ruch ci Ģ gni ħ cia ta Ļ my w przód z równoczesnym przej Ļ ciem do pozycji kl ħ ku prostego Na 2.utrzymanie pozycji 2-3 sekundy Na 3.powrót do pozycji wyj Ļ ciowej Uwagi: Dodatkowo mo Ň na zastosowa ę lustro , w celu kontrolowania poprawnej, wyporostowanej pozycji ciała ( biofeedback ) . Pod stawy kolanowe mo Ň na podło Ň y ę kr ĢŇ ek w celu zwi ħ kszenia trudno Ļ ci w utrzymaniu pozycji ciała ( ę wiczenie równowa Ň ne ) Cel : - napi ħ cie mi ħĻ ni grzbietu , ko ı czyn górnych i ko ı czyn dolnych w celu utrzymania odpowiedniej pozycji ciała - ę wiczenie dla pleców płaskich ( wykorzystanie pozycji kifotyzuj Ģ cej – kl ħ k prosty ) pozycja ko ı cowa ( strzałka ukazuje pogł ħ bienie kifozy podczas ruchu – co jest celem w tym ę wiczeniu w przypadku pleców płaskich ). Ę w.2 P.w – siad prosty Przybory : skrzynka pełna zabawek Ruch - pchni ħ cie skrzynki w jedn Ģ stron ħ - nast ħ pnie ci Ģ gni ħ cie - powrót do pozycji wyj Ļ ciowej Uwagi : Podczas pchania skrzynki plecy zaokr Ģ glaj Ģ si ħ , przyjmuj Ģ kifotyzuj Ģ c Ģ postaw ħ , oraz zwi ħ ksza si ħ lordoza l ħ d Ņ wiowa. Podczas ci Ģ gni ħ cia napinaj Ģ si ħ łopatki przyj ħ cie postawy antykifotycznej. Ę wiczenie to nie jest przeznaczone dla osób z pogł ħ bion Ģ lordoz Ģ l ħ d Ņ wiow Ģ , plecami okr Ģ głymi ( I ruch – pchanie ). Cel : - napi ħ cie mi ħĻ ni grzbietu , ko ı czyn górnych i ko ı czyn dolnych w celu utrzymania odpowiedniej pozycji ciała - ę wiczenie dla pleców płaskich - 1 1.Zjawisko kokontrakcji zwi ħ ksze lordozy l ħ d Ņ wiowej Physiotherpy & Medicine www.pandm.org - kształtowanie priopriocepcji Ę w.3 P.w – pozycja stoj Ģ ca w rozkroku , zgi ħ cie w stawach biodrowych i kolanowych , ko ı czyna górna prawa zgi ħ ta do k Ģ ta 90 stopni , głowa oparta na ramieniu. Ruch : wykonywanie płynnych ruchów okr ħŇ nych całym ciałem , si ħ gaj Ģ c jak najdalej , mo Ň e by ę to kre Ļ lenie ósemek w powietrzu. Cel: -Ruchy te stymuluj Ģ przekraczanie lini Ļ rodka ciała. -Pobudzaj Ģ bł ħ dnik -Pozwalaj Ģ na czucie ruchu całego ciała -Mo Ň na w tym ę wiczeniu patrze ę na r ħ k ħ ( kciuk ) i wodzi ę oczami za ruchem dodatkowo stymulujemy percepcje wzrokow Ģ Uwaga : ę wiczenie to mo Ň e nale Ň e ę do ę wicze ı polisensorycznych 2.Kształtowanie kinestezji 1 . 2. 3 . 4. Ę w.4 P.w – kl ħ k skrzy Ň ny Ruch : – uniesienie ko ı czyn dolnych - obroty ciała , nap ħ dzane ko ı czynami górnymi , obroty s Ģ płynne , szybkie Cel : -Pobudzaj Ģ bł ħ dnik -Pozwalaj Ģ na czucie ruchu całego ciała -Kształtowanie pewno Ļ ci grawitacyjnej Uwaga : Jest to ę wiczenie westybularne Powinny by ę wykonywane na Ļ liskich powierzchniach ( nie na dywanie ! ) 2 Physiotherpy & Medicine www.pandm.org Szczególnie lubiana ta zabawa jest przez małe dzieci ok.2 lat 1. 2. 3. 4 . 5 . 6. 3. Ę wiczenia ukierunkowane na kształtowanie małej motoryki Ę w.5 Zabawa z ciastem - polega na formowaniu z mokrego ciasta surowego ró Ň nych figur, postaci - zamykanie r ħ ki w pi ħĻę i otwieranie - zanu Ň anie r Ģ czki w cie Ļ nie - ugniatanie Cel zabawy : - koordynacja oko-r ħ ka , rozwój tej koordynacji - kształtowanie somatognozji - oddziaływanie polisensoryczne ; dotyk, smak, w ħ ch, priopriocepcja ( poprzez chwytanie ciasta, Ļ ciskanie, dostrzegani ħ r ħ ki która jest zanurzona w cie Ļ cie ) - rozwój ruchowy r ħ ki Ę w.6 Koszykówka Przybory : - piłki o ró Ň nych rozmiarach - plastikowe kosze Zabawa polega na wrzucaniu piłek z ró Ň nej odległo Ļ ci do kosza. Mo Ň na si ħ z dzieckiem bawi ę poprzez przytrzymanie kosza, pokazanie mu jak ma wrzuca ę pił ħ czki. Cel zabawy : - rozwija wzrokowo-manualn Ģ koordynacj ħ 4. Ę wiczenia na pewno Ļę grawitacyjn Ģ Ę w.7 Tor przeszkód dla dzieci Przybory : - poduszki, krzesła, stół, prze Ļ cieradła, pudełka kartonowe ró Ň nej wysoko Ļ ci,hamak. Uło Ň y ę w stos poduszki, przykry ę je r ħ cznikiem , prze Ļ cieradłem. Zach ħ ca ę dziecko do wspinania si ħ . (dziecko podtrzymujemy ) Nast ħ pnie budujemy tunel u Ň ywaj Ģ c dwóch krzeseł, pod którymi dziecko b ħ dzie si ħ czołga ę - inny wariant to stanie rodzica w rozkroku , dzieko przechodzi przez rozkrok. Za tunelem mo Ň emy postawi ę zabawk ħ któr Ģ dziecko ma zabra ę i wrócic drugi raz przez tunel. Stół w domu mo Ň e słu Ň y ę jako most przez który dziecko ma przej Ļę 3 - Physiotherpy & Medicine www.pandm.org Zawieszamy hamak i zach ħ camy dziecko do hu Ļ tania si ħ w nim, zmian pozycji z siadu do le Ň enia, z le Ň enia do siadu przy lekkim poruszaniu si ħ hamaku. Dodatkow Ģ trudno Ļ ci Ģ mo Ň e by ę łapanie piłeczki któr Ģ rodzic mu rzuca. Cel : - stymulacja układu przedsionkowego - kształtowanie ruchu zmian pozycji ( uło Ň enia tułowia , głowy w przestrzeni ) -stymulacja bł ħ dnika ( poprzez hu Ļ tanie na hamaku ) -kształtowanie praksji -kształtowanie równowagi -kształtowanie percepcji wzrokowej Uwagi : jest to zabawa polisensoryczna dostarcza dziecku wielu bod Ņ ców równie Ň kształtuje relacje dziecka z inn Ģ osob Ģ ( rodzicem ) , przedmiotem Ę wiczenie 4 – równie Ň zaliczane jest do kształtowania pewno Ļ ci grawitacyjnej 5. Ę wiczenia polisensoryczne Ę w.8 Malowanie r Ģ k, stóp farbami Przybory : - farby plakatowe, oleiste, kartka papieru , kredki Zabawa polega na robieniu odbitek r Ģ k, stóp dziecka na papierze. Dziecko zanu Ň a r ħ k ħ w farbie oleistej , lub maluje r ħ k ħ p ħ dzelkiem farb Ģ plakatow Ģ i nast ħ pnie odbija j Ģ na kartce. Innym wariantem jest malownie konturów r ħ ki lub stopy , lub malowanie obydwiema r ħ kami ró Ň nych przedmiotów, wzorów itp. Cel : - dziecko uczy si ħ jak postrzega ę swoje ciało - ksztłtowanie relacji pomi ħ dzy przedmiotem a ciałem - doznaje dodatkowych bod Ņ ców - kształtowanie si ħ koordynacji oko-r ħ ka - dodatkowo dziecku mo Ň na pu Ļ ci ę muzyk ħ i b ħ dzie si ħ wtedy kształtowa ę percepcja słuchowa Ę wiczenie 7, 5, 3 – równie Ň s Ģ ę wiczeniami polisensorycznymi Ę w.9 Obrazki Przybory : -ksia Ň ka z obrazkami ró Ň nych cz ħĻ ci ciała Zabawa polega na tym Ň e pokazujemy dziecku obrazek w ksi ĢŇ ce np.nosa i dziecko ma dodtkn Ģę swój nos powtarzaj Ģ c słowo. Cel : - kształtowanie somatognozji - 4 kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsmichy-chichy.xlx.pl
|
|
Podobne |
: Strona Główna | : 0000 Video Śpiewnik Spis 06 11 2009, VIDEO -TEXTY POLSKIE PIOSENKI | : (b) Irak zabito amerykańskiego żołnierza (25-02-2009), IRAK | : Śpiewnik z akordami - Biało-żółta 2009, oaza - piosenki, Śpiewnik na pielgrzymkę | : Śpiewnik pieśni neokatechumenalnych, Śpiewniki, nuty itp, Śpiewniki | : [2009] Anioły i Demony Angels And Demons, | : @CHIP Foto 10 2005, grafika itp | : @CHIP Foto 08 2005, grafika itp | : 000 Enigma - The Platinum Collection. 3CD. 2009, Mp3 Enigmatic, Enigma, Enigma - The Platinum Collection. 3CD. 2009, Playlisty, info, cover | : [wybory lokalne 2009] Wybory w Iraku wygrywa stronnictwo Malikiego (05-02-2009), IRAK | : Ćwiczenia z analizy matematycznej - zadania 1 - indukcja matematyczna, Matematyka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltypografia.opx.pl
| . : : . |
|