Strona główna
  Ćwiczenia na bazie SI

Ćwiczenia na bazie SI, AAA studia fizjo 2009, ćwiczenia przykłady, zastos, itp

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Physiotherpy & Medicine
www.pandm.org
Ę
w.1
P.w
– siad kl
ħ
czny tyłem do drabinek
Przybory
: mata , ta
Ļ
ma Thera-band, lustro , kr
ĢŇ
ek gumowy
Ruch
- fixujemy ta
Ļ
m
ħ
Thera-band o drabinki
- chwytamy ta
Ļ
m
ħ
obur
Ģ
cz
Na 1.wykonujemy ruch ci
Ģ
gni
ħ
cia ta
Ļ
my w przód z równoczesnym przej
Ļ
ciem do pozycji
kl
ħ
ku prostego
Na 2.utrzymanie pozycji 2-3 sekundy
Na 3.powrót do pozycji wyj
Ļ
ciowej
Uwagi:
Dodatkowo mo
Ň
na zastosowa
ę
lustro , w celu kontrolowania poprawnej, wyporostowanej
pozycji ciała ( biofeedback ) .
Pod stawy kolanowe mo
Ň
na podło
Ň
y
ę
kr
ĢŇ
ek w celu zwi
ħ
kszenia trudno
Ļ
ci w utrzymaniu
pozycji ciała (
ę
wiczenie równowa
Ň
ne )
Cel :
- napi
ħ
cie mi
ħĻ
ni grzbietu , ko
ı
czyn górnych i ko
ı
czyn dolnych w celu utrzymania
odpowiedniej pozycji ciała
-
ę
wiczenie dla pleców płaskich ( wykorzystanie pozycji kifotyzuj
Ģ
cej – kl
ħ
k prosty )
pozycja ko
ı
cowa ( strzałka ukazuje pogł
ħ
bienie kifozy podczas ruchu – co jest celem w tym
ę
wiczeniu w przypadku pleców płaskich ).
Ę
w.2
P.w
– siad prosty
Przybory
: skrzynka pełna zabawek
Ruch
- pchni
ħ
cie skrzynki w jedn
Ģ
stron
ħ
- nast
ħ
pnie ci
Ģ
gni
ħ
cie
- powrót do pozycji wyj
Ļ
ciowej
Uwagi :
Podczas pchania skrzynki plecy zaokr
Ģ
glaj
Ģ
si
ħ
, przyjmuj
Ģ
kifotyzuj
Ģ
c
Ģ
postaw
ħ
, oraz
zwi
ħ
ksza si
ħ
lordoza l
ħ
d
Ņ
wiowa.
Podczas ci
Ģ
gni
ħ
cia napinaj
Ģ
si
ħ
łopatki przyj
ħ
cie postawy antykifotycznej.
Ę
wiczenie to nie jest przeznaczone dla osób z pogł
ħ
bion
Ģ
lordoz
Ģ
l
ħ
d
Ņ
wiow
Ģ
, plecami
okr
Ģ
głymi ( I ruch – pchanie ).
Cel :
- napi
ħ
cie mi
ħĻ
ni grzbietu , ko
ı
czyn górnych i ko
ı
czyn dolnych w celu utrzymania
odpowiedniej pozycji ciała
-
ę
wiczenie dla pleców płaskich
-
1
1.Zjawisko kokontrakcji
zwi
ħ
ksze lordozy l
ħ
d
Ņ
wiowej
 Physiotherpy & Medicine
www.pandm.org
-
kształtowanie priopriocepcji
Ę
w.3
P.w
– pozycja stoj
Ģ
ca w rozkroku , zgi
ħ
cie w stawach biodrowych i kolanowych , ko
ı
czyna
górna prawa zgi
ħ
ta do k
Ģ
ta 90 stopni , głowa oparta na ramieniu.
Ruch
: wykonywanie płynnych ruchów okr
ħŇ
nych całym ciałem , si
ħ
gaj
Ģ
c jak najdalej , mo
Ň
e
by
ę
to kre
Ļ
lenie ósemek w powietrzu.
Cel:
-Ruchy te stymuluj
Ģ
przekraczanie lini
Ļ
rodka ciała.
-Pobudzaj
Ģ

ħ
dnik
-Pozwalaj
Ģ
na czucie ruchu całego ciała
-Mo
Ň
na w tym
ę
wiczeniu patrze
ę
na r
ħ
k
ħ
( kciuk ) i wodzi
ę
oczami za ruchem
dodatkowo stymulujemy percepcje wzrokow
Ģ
Uwaga :
ę
wiczenie to mo
Ň
e nale
Ň
e
ę
do
ę
wicze
ı
polisensorycznych
2.Kształtowanie kinestezji
1
.
2.
3
.
4.
Ę
w.4
P.w
– kl
ħ
k skrzy
Ň
ny
Ruch
: – uniesienie ko
ı
czyn dolnych
- obroty ciała , nap
ħ
dzane ko
ı
czynami górnymi , obroty s
Ģ
płynne , szybkie
Cel :
-Pobudzaj
Ģ

ħ
dnik
-Pozwalaj
Ģ
na czucie ruchu całego ciała
-Kształtowanie pewno
Ļ
ci grawitacyjnej
Uwaga :
Jest to
ę
wiczenie westybularne
Powinny by
ę
wykonywane na
Ļ
liskich powierzchniach ( nie na dywanie ! )
2
 Physiotherpy & Medicine
www.pandm.org
Szczególnie lubiana ta zabawa jest przez małe dzieci ok.2 lat
1.
2.
3.
4
.
5
.
6.
3.
Ę
wiczenia ukierunkowane na kształtowanie małej motoryki
Ę
w.5
Zabawa z ciastem
-
polega na formowaniu z mokrego ciasta surowego ró
Ň
nych figur, postaci
-
zamykanie r
ħ
ki w pi
ħĻę
i otwieranie
-
zanu
Ň
anie r
Ģ
czki w cie
Ļ
nie
-
ugniatanie
Cel zabawy
: - koordynacja oko-r
ħ
ka , rozwój tej koordynacji
- kształtowanie somatognozji
- oddziaływanie polisensoryczne ; dotyk, smak, w
ħ
ch, priopriocepcja ( poprzez
chwytanie ciasta,
Ļ
ciskanie, dostrzegani
ħ
r
ħ
ki która jest zanurzona w cie
Ļ
cie )
- rozwój ruchowy r
ħ
ki
Ę
w.6
Koszykówka
Przybory :
- piłki o ró
Ň
nych rozmiarach
- plastikowe kosze
Zabawa polega na wrzucaniu piłek z ró
Ň
nej odległo
Ļ
ci do kosza.
Mo
Ň
na si
ħ
z dzieckiem bawi
ę
poprzez przytrzymanie kosza, pokazanie mu jak ma wrzuca
ę
pił
ħ
czki.
Cel zabawy :
- rozwija wzrokowo-manualn
Ģ
koordynacj
ħ
4.
Ę
wiczenia na pewno
Ļę
grawitacyjn
Ģ
Ę
w.7
Tor przeszkód dla dzieci
Przybory :
- poduszki, krzesła, stół, prze
Ļ
cieradła, pudełka kartonowe ró
Ň
nej
wysoko
Ļ
ci,hamak.
Uło
Ň
y
ę
w stos poduszki, przykry
ę
je r
ħ
cznikiem , prze
Ļ
cieradłem.
Zach
ħ
ca
ę
dziecko do wspinania si
ħ
. (dziecko podtrzymujemy )
Nast
ħ
pnie budujemy tunel u
Ň
ywaj
Ģ
c dwóch krzeseł, pod którymi dziecko b
ħ
dzie si
ħ
czołga
ę
-
inny wariant to stanie rodzica w rozkroku , dzieko przechodzi przez rozkrok. Za tunelem
mo
Ň
emy postawi
ę
zabawk
ħ
któr
Ģ
dziecko ma zabra
ę
i wrócic drugi raz przez tunel.
Stół w domu mo
Ň
e słu
Ň
y
ę
jako most przez który dziecko ma przej
Ļę
3
-
 Physiotherpy & Medicine
www.pandm.org
Zawieszamy hamak i zach
ħ
camy dziecko do hu
Ļ
tania si
ħ
w nim, zmian pozycji z siadu do
le
Ň
enia, z le
Ň
enia do siadu przy lekkim poruszaniu si
ħ
hamaku. Dodatkow
Ģ
trudno
Ļ
ci
Ģ
mo
Ň
e
by
ę
łapanie piłeczki któr
Ģ
rodzic mu rzuca.
Cel :
- stymulacja układu przedsionkowego
- kształtowanie ruchu zmian pozycji ( uło
Ň
enia tułowia , głowy w przestrzeni )
-stymulacja bł
ħ
dnika ( poprzez hu
Ļ
tanie na hamaku )
-kształtowanie praksji
-kształtowanie równowagi
-kształtowanie percepcji wzrokowej
Uwagi : jest to zabawa polisensoryczna dostarcza dziecku wielu bod
Ņ
ców
równie
Ň
kształtuje relacje dziecka z inn
Ģ
osob
Ģ
( rodzicem ) , przedmiotem
Ę
wiczenie 4
– równie
Ň
zaliczane jest do kształtowania pewno
Ļ
ci grawitacyjnej
5.
Ę
wiczenia polisensoryczne
Ę
w.8
Malowanie r
Ģ
k, stóp farbami
Przybory :
- farby plakatowe, oleiste, kartka papieru , kredki
Zabawa polega na robieniu odbitek r
Ģ
k, stóp dziecka na papierze.
Dziecko zanu
Ň
a r
ħ
k
ħ
w farbie oleistej , lub maluje r
ħ
k
ħ
p
ħ
dzelkiem farb
Ģ
plakatow
Ģ
i
nast
ħ
pnie odbija j
Ģ
na kartce.
Innym wariantem jest malownie konturów r
ħ
ki lub stopy , lub malowanie obydwiema r
ħ
kami

Ň
nych przedmiotów, wzorów itp.
Cel :
- dziecko uczy si
ħ
jak postrzega
ę
swoje ciało
- ksztłtowanie relacji pomi
ħ
dzy przedmiotem a ciałem
- doznaje dodatkowych bod
Ņ
ców
- kształtowanie si
ħ
koordynacji oko-r
ħ
ka
- dodatkowo dziecku mo
Ň
na pu
Ļ
ci
ę
muzyk
ħ
i b
ħ
dzie si
ħ
wtedy kształtowa
ę
percepcja
słuchowa
Ę
wiczenie 7, 5, 3 – równie
Ň
s
Ģ
ę
wiczeniami polisensorycznymi
Ę
w.9
Obrazki
Przybory :
-ksia
Ň
ka z obrazkami ró
Ň
nych cz
ħĻ
ci ciała
Zabawa polega na tym
Ň
e pokazujemy dziecku obrazek w ksi
ĢŇ
ce np.nosa i dziecko ma
dodtkn
Ģę
swój nos powtarzaj
Ģ
c słowo.
Cel :
- kształtowanie somatognozji
-
4
kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smichy-chichy.xlx.pl


  •  Podobne
     : Strona Główna
     : 0000 Video Śpiewnik Spis 06 11 2009, VIDEO -TEXTY POLSKIE PIOSENKI
     : (b) Irak zabito amerykańskiego żołnierza (25-02-2009), IRAK
     : Śpiewnik z akordami - Biało-żółta 2009, oaza - piosenki, Śpiewnik na pielgrzymkę
     : Śpiewnik pieśni neokatechumenalnych, Śpiewniki, nuty itp, Śpiewniki
     : [2009] Anioły i Demony Angels And Demons,
     : @CHIP Foto 10 2005, grafika itp
     : @CHIP Foto 08 2005, grafika itp
     : 000 Enigma - The Platinum Collection. 3CD. 2009, Mp3 Enigmatic, Enigma, Enigma - The Platinum Collection. 3CD. 2009, Playlisty, info, cover
     : [wybory lokalne 2009] Wybory w Iraku wygrywa stronnictwo Malikiego (05-02-2009), IRAK
     : Ćwiczenia z analizy matematycznej - zadania 1 - indukcja matematyczna, Matematyka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • typografia.opx.pl
  •  . : : .
    Copyright (c) 2008 póki będą na świecie książki, moje szczęście jest zabezpieczone. | Designed by Elegant WPT